Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 14. mars 2010

Lyden av våren

Det drypper fra takene.
Det renner i grøftene.
Snøen har begynt å smelt fra undersiden og den knekker når vi går over.
Fuglesang.
Radioreklame: Rema 1000 juvstarter grillsesongen 24.mars med tilbud på seks grillprodukter.

For bare en uke siden lå det mye snø på bordet og stolen ved stallen. Nå er det snart mulig å sitte der.

Og plenen er faktisk synlig i små flekker.

Dette var mitt bidrag til ukens vårtegnutfordring fra Humlebacken.

2 kommentarer :

  1. Men oj så mycket snö ni har...
    kramiz//kullervilla

    SvarSlett
  2. Ja nå går det rette veien. Må si jeg gleder meg litt til påskeferie på fjellet også. Det er så herlig å pakke ned skitøyet, kjøre hjem igjen til lavlandet og finne ut at nesten all snøen i hagen har forsvunnet mens vi var borte. ☺

    SvarSlett