Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 18. februar 2010

Vaske mikrobølgeovn

Jeg skal støvsuge mange gulv for å slippe å skifte dekk på bilen. Arbeidsfordelingen gir seg derfor selv her på gården. Litt uvanlig er det kanskje at jeg faktisk ser på rengjøring som en meningsfull oppgave. Å vaske en mikrobølgeovn inni kan være verre enn å vaske en vanlig stekovn. Mitt knep er å sette inn en skål med vann tilsatt litt sitronsaft. Sett ovnen på fullt til vannet koker godt. Alt fett innvendig i ovnen har da smeltet av fuktigheten fra det kokende vannet og det er lett å tørke av veggene med en fuktig mikrofiberklut. Glasstallerkenen kan vanligvis vaskes i oppvaskmaskin.

Lykke til.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar