Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 23. februar 2010

Toile de jouy

Jeg drømmer om nye gardiner på soverommet og har funnet ut at jeg vil ha toile de jouy.
Google søk brakte meg blant annet til Cathrines Kreative Hjørne. Og jeg har vært i kontakt med butikken hun handlet i. De har et flott stoff i kraftig lin. Men det koster 298/meter. Vi har tre soveromsvinduer og jeg må derfor ha 15 m stoff. Da vil drømmen koste for mye å oppfylle. Det er heller ikke nødvendig med så kraftig stoff. Det skal uansett fores (for å stenge sola ute klokka fem om sommeren). 
Kid har sengetøy nå med et pent mønster, men har ingen planer om et slikt mønster i gardiner. Så utfordring: Vet noen om 15 m toile de jouy i bomull i blått mønster?

1 kommentar :