Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 24. oktober 2024

To måneder til jul

Som vanlig har jeg tenkt på jul en stund. Det har visst andre også i en litt annen betydning av å tenke. Jeg kjøpte faktisk julepynt for over en uke siden. Mange butikker er faktisk fulle allerede av jul. Selv om utvalget er enormt har jeg likevel erfaring for at det er lurt å sikre seg om det noe man vil ha, sånn som ansjos.

Det blir helt annerledes førjulstid for meg i år, jeg ligger på sykehus med ny hofte. Det var ikke planlagt, men jeg falt fra gardintrappa.

1 kommentar :

  1. Riktig god bedring! Det er så hyggelig å følge bloggen din.

    SvarSlett