Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 8. april 2024

Jeg er igang

Heldigvis forsvant snøen fort, så endelig er jeg igang. Det er greit å starte et sted der det virkelig syns - som veggen med nyperoser. De klipper jeg brutalt ned. Og plutselig fikk tulipanene lys. Dette er sydsiden av bryggerhuset.

   

Så var det nordsiden av bryggerhuset. Jeg tenker hver vår at det hadde vært lettere å klippe Irisene ned om høsten, men jeg tror ikke at det kommer til å skje noen gang. 
Her må det fylles på mer singel og mer jord i bedet.

  

På vestsiden av bryggerhuset glemte jeg å ta førbilde.






 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar