Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 1. mars 2024

Vårtegn 2024

   

Vinteren er definitivt ikke min årstid, jula er et lyspunkt og det definitivt pent med blå himmel, sol og nysnø.

Den store fordelen er at jeg kan krype i hi, og skrive. I normale år om slekt, men i år har jeg bidratt i to høringer og jeg har nesten daglig hatt kontakt med medlemmer i Mat og helse i skolen. Det å få være med i et så flott faglig fellesskap er både hyggelig å lærerikt. Så kan det hende at min yrkespraksis også er nyttig fortsatt.

I 11 år klart jeg å gi ukentlige oppdateringer på vårens utviklig. De tre siste årene startet jeg friskt, men nådde aldri målstreken. Jeg gir meg ikke, og gir statusrapport på vårens første dag - 1.mars. 

Som starter med tulipanene for forrige uke, og med lyset som kommer inn i gangen fra spisestua til tross for at det var en grå dag ute.
 

I år er det disse fire utsnittene av tunet jeg kommer til å ta bilde av i ukene fremover. Jeg har ingen tro på en tidlig hagestart, men håper at det er helt snøfritt og tørket litt opp før 1.april.

  


  


  









Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar