Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 29. mars 2024

Den første hagedagen


Så kom det endelig mulighet til den første innsatsen i hagen. Det er for tidslig å klippe roser, men det er mulig å ta det som er dødt. Denne Rosa Mundi ønsket jeg dessuten å redusere størrelsen på. Da fikk jeg også kommet til Alperipshekken. Den må strammes i år både på bredde og høyde, men det skal jeg vente med til helgedagene er over. 


Det er nydelig å se at det er spirer både av det ene og andre i bedet. 


Nå ligger det bare litt snø bak låven, men det er så bløtt alle steder fortsatt at jeg begrenser tråkking. 

  


Sannsynligvis kan det bli hagemøbler neste uke. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar