Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 15. desember 2023

Sengetøy

Det er fortsatt et par dager før soverommet blir julepyntet. Det er litt luksus å ha sengetøy som bare brukes i julen, og det er veldig stas å legge det på. 

Vi har elektriske varmetepper i alle sengene på vinteren. Det er deilig å legge seg i varm seng, og i et gammelt tømmerhus kan ikke soverommene være oppvarmet. 

Jeg legger madrassbeskyttelsen oppå varmeteppene. 

Jeg bruker kun fasongsydde laken. og kjøper de på IKEA.  Det er viktig å stramme lakenet godt innunder overmadrassen. 


   





Det er ikke så vanskelig å brette et fasongsydd laken om man starter med å samle alle hjørnene over hånda. Så er det lurt å legge det på en bort for å strekke det litt ut før det brettes i to eller tre (avhengig av bredden) og legges i en bunke. Jeg setter på en liten lapp med størrelsen på hvert laken. 

    


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar