Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 7. desember 2022

Mer rydding

 Det er så mye flottere å se ut av vinduet og oppdage en svak soloppgang, enn regnet vi har hatt veldig lenge. Frostrosene viser at vi kle på oss mer når vi går ut.

Å kjøre pyrolyse på stekeovnen er en luksus vi ikke unner oss nå, men dagen har likevel blitt brukt godt. Jeg har ryddet på kontoret slik at jeg kan bruke benken til pakkedisk. Kurven med gavepapir er sortert (i hjørnet til høyre), og saks, limebånd, til og fra lapper og bånd er funnet fram.

Dagens kake er glutenfri og lages uten bruk av stekeovn. I morgen deler jeg i biter i putter i frys. 




  

Tekst og bilder til årets julekort begynner å komme på plass. Jeg skriver i et liggende A4, men det skal brettes på langs. Bildet på baksiden er derfor satt oppned. Der er det satt av plass til noen mer personlige setninger til hver enkelt. Og det mangler et bilde. Jeg sender til utskrift fredag morgen, så jeg har litt mer tid. 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar