Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 5. november 2022

Bedring

Heldigvis er det bedring i heimen. I tillegg til å hekle litt har jeg forsøkt å ta igjen noe av det som skulle vært gjort de siste to ukene. Som å rime a fryserne. Man tenker at det ikke er så mye, men det skal ikke så mye til før det gir ujevn temeratur i fryseren og det brukes dessuten mer energi. For meg var det viktig å få ryddet opp og få oversikt over hva som er der. 

Fordi det føles mest behagelig har jeg kontrollert alle handlelistene jeg skal bruke før jul så jeg er helt sikkert på at jeg har alt jeg trenger hver dag. Og en julegave ble faktisk bestilt denne uka. 


  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar