Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 15. desember 2021

15.desember: Vaksinedagen

Jeg hadde ikke trodd at vaksine skulle bli en så stor del av hverdagen til folk flest. For oss var det en selvfølge å melde oss på i våres da våre årskull kom øverst på lista. Det eneste vi kjente var ømhet i armen et par dager. 

Rett etter at jeg fikk dose en skadet jeg fingeren og måtte sy. Fordi ulykken skjedde i kjelleren fikk jeg stivkrampevaksine. Det var nesten 50 år siden jeg fikk den forrige. Og jeg har lært nå at man bør bestille revaksine hvert 10.år. 

I dag fikk jeg dose tre.

At noen i det hele tatt tørr ikke ta denne koronavaksinen synes jeg er rart. Særlig nå når andelen uvaksinerte blant de veldig syke er høy. Det ser klart ut til at vaksinen har en effekt. 

Når jeg først var ute av huset tok jeg en liten oppsamlingsrunde til noen butikker. 

På formiddagen hadde jeg skiftet sengetøy på flere senger og julepyntet. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar