Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 22. november 2021

De første julegavene

Målet er selvsagt å ha lista så klar at de fleste gavene kan bli med hjem denne dagen, slik ble det ikke. jeg føler likevel at jeg er godt i gang. Vi har begrenset veldig hvem vi kjøper gaver til. Når det gjelder barnebarna kjøper vi bare en gave til hver. Heldigvis er foreldrene deres også enig i dette. Ingen av oss ser poenget med de store haugene med gaver. Vi har i tillegg innført ekstra julaften slik at alle besteforeldrene kan være sammen med sine barnebarn under gaveåpningen. Det redusere også antallet gaver de minste skal åpne. 

Det var veldig mye folk i butikkene. Det skyldes sikkert at det er Black Week. Dette er i beste fall litt pussig  i Norge, da vi ikke har feiret Thanksgiving. Men når butikkene "kaster varer etter oss" så gjelder det å sortere. Til forskjell fra mange på min alder så har jeg faktisk en liste over gjenstander jeg ønsker meg og har behov for. Det siste er veldig viktig. 

På årets liste sto stråmalt lyslykt fra Porsgrund. Med 25% avslag bestilt jeg to. Et blir årets julegave til meg fra mine foreldre. 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar