Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 11. desember 2020

Mer innpakking.

 Det sto rosettbakkels på planen i dag, men jeg må innrømme at de baker jeg mest fordi de tar seg så godt ut på fatet. Fordi det blir få gjester i jula så kutter jeg de ut i år. 

Jeg har fylt daddelbunnen jeg laget i går. Denne kaka skal skjæres i ganske små biter, og kan oppbevarer i fryser. 

Den ferdig innpakka gavehaugen har vokst i løpet av kvelden. Uansett om jeg startet tidlig og hadde en plan så er det litt som mangler fortsatt. Jeg ordner gaver også fra mine foreldre til oss, våre barn og barnebarn. Vi har dessuten en tradisjon med at nissen kommer med egne gaver. De voksne får vanligvis sokker, barna får julepynt, en bok eller i år en leke fra ønskelistene. 

Planen for helgen er klar: skrive julekort og bake lussekatter. 





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar