Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 20. november 2020

Sølvbestikk

Når dørene skal åpnes til nisseskapet er sølvskjeene som henger der synlig for alle.  Disse er ikke i bruk og blir synlig anløpet siden forrige jul. 





Vi bruker sølvbestikket ofte her i huset og selv om det egentlig ikke blir så stygt er det greit å pusse det skikkelig en gang i året.  For meg er før jul riktig tidspunkt. Det hører med til juleforberedelsene. 

Jeg har brukt den samme sølvpussen i flere år, men i år har det vært mange på Instagram som tydelig har fått betalt. Jeg har testet om det er så enkelt som noen sier, men har konkludert med at man må bruke litt krefter. 

Så jeg smører på med fuktig svamp, polerer med myk og tørr klut.  Vasker godt i Zalovann og med klut. Det sitter pussemiddel igjen. Jeg skyller av alt vaskemiddel i varmt vann og tilslutt tørker med glasshåndkle. 

Det tar litt tid, men igjen er ei god lydbok flott underholdning. 



Jeg  ble ikke ferdig med alt i dag. Et helt annet stort arbeid skal sendes før jeg avslutter kvelden. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar