Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 12. november 2020

Flere ønskelister

Man kan si "den store oppryddingsdagen". Alt er vasket opp, men alt er ikke helt på plass enda. Jeg må lage mer saltlake til gårsdagens sylter, men jeg skriver dette ferdig først. 

Det er en utfordring å vaske kjelen på 45 l. Den er for stor både for kjøkkenet og vaskerommet. Men dusjen kan brukes. Jeg legger et håndkle under kjelen slik at dusjen ikke får riper. 
 

Mens oppvaskmaskinen gikk for fullt så jeg gjennom ønskelistene fra barn og barnebarn. Paw Control er på lista til minst et barn. Jeg visste at det er fire ulike figurer, men var ikke klar over at det finnes flere størrelser av hver. For mine er det viktig at figurene kan tas ut av kjøretøyene. Under vises Skye og Zuma. 
Den nest eldste har gardiner og lamper til dukkehuset på sin liste. For at lampene skal lyse så må det kobles til strøm Det er stikkontakter i alle rom i dukkehuset, men det trengs adapter og lamper. Jeg regner med at  begge jentene får likt i år.

   
Det eldste barnebarnet ønsker seg bøker om Detektivbyrå nr 2. Dessuten Play Station spill. Det er en vrimmel av spill, men jeg finner ingen jeg synes egner seg for en på 7 1/2 år. Det er viktig at det er enkelt å bruke, men oppgavene bør være spennende. 
Her er en liten håndfull tips til voksne: 
Et eget skrin til bunadsølvet må være lurt. Dette har plass til både veske og belte. En lekker vannkoker kan være aktuelt. Frottehåndklær får man aldri nok av.  Jeg liker de som ikke er tykke. 

 

Selv min frist er ute så har jeg ikke fått noen liste fra mannen i huset. Det har vært suksess med stativ til bildekk. Og en ny fleecejakke er aldri dumt. Men jeg mangler de helt supre ideene. 


 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar