Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 14. november 2020

Den første deigen

Det er helt normalt at deigen til kling er førstemann ut. Lefsene skal fryses og er faktisk like gode om et år. Jeg planlegger bakingen etter det. Få unna det som skal i fryseren og det som bare skal i boks. Selv om bokskaker holder seg veldig bra, er smaken beste de første ukene.

Faktisk er småkakebakingen gjennom årene også blitt fremskutt i tid. Det skyldes nok at jeg prioriterer mer tid til å hygge meg med den siste rengjøringen og pyntingen. 

Jeg fikk også opp gardiner med et mer høstlig preg. Det burde jeg ha gjort for lenge siden, men et stort prosjekt har tatt mye tid. Jeg har iallefall sikret meg nok hvetemel til bakingen. Alle pakkene er stablet på gulvet. Det er tross alt ikke så lenge de skal ligger der. 

 

 


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar