Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 25. januar 2020

Borddekking

Noe av det beste jeg gjør er å dekke bord. Vi har heldigvis plass til å lagre store mengder lysestaker og vaser i mange fasonger og farger. Og gjenbruk er veldig viktig når jeg planlegger et nytt bord.

Å dekke et bord i januar ville normalt ha betydd for meg, lys og servietter i gråblått. Gårsdagens middag var blitt utsatt fra 4.juledag, og derfor var bordet i hvitt og grønt. Det virket som gjestene også hadde forventet det.

Fordi jeg har mulighet til å dekke mange dager i forveien så har jeg god tid blant annet til å brette serviettene. Og jeg er stadig på leting etter nye måter å brette de på. Jeg tenker at serviettene kan bidra til å løfte et bord litt ekstra. Her har jeg samlet mange ulike serviettbrettinger. Den jeg brukte - Pyramide, dessuten Virvel og Krone, kan brettes på forhånd og legges i en eske. Da er det raskt å sette de på bordet.

Man kan bruke søkefeltet for å finne mer om borddekking eller bruke innholdslista lengre ned på høyre side.






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar