Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 15. desember 2019

9 dager til julaften - som i fjor

Skittensøndag er det først om ei uke, og jeg bruker søndager som jeg vil gjennom hele året så for meg er det ikke noe uvanlig med støvsuger og vaskebøtte på en søndag. Begge soverommene i 1.etasje er nå klare for julegjester.

Det spesielle i dag var at den første kassa med julepynt ble hentet i kjelleren og alt ble plassert - på samme sted som i fjor.

De tre konglefigurene kjøpte jeg i Edinburg for mange år siden, og kongledekorasjonen er det en av ungene som har laget.

Kvelden har jeg brukt til å skrive julekort.
 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar