Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 22. desember 2019

2 dager til jul - solsnu

Det er luksus å både starte dagen med og avslutte dagen med barnebarn tilbords

Det er luksus ikke å ha behov for søndagsåpne butikker, og tenker på at mitt yrke ga meg mulighet for både ferie og ekstra fridager i desember. Og jeg sender medfølende tanker til alle de som jobber ekstra lange dager før jul.

Årets korteste dag er snart over. For meg som allerede gleder meg til neste års hagesesong er det en god dag. Nå blir dagene lengre og lengre.

Jeg kan krysse av for det som var planlagt idag. Brente mandler var en av de. Spisestua er også klar for jul.



1 kommentar :

  1. God jul til deg og dine!
    Og takk for fine oppdateringer i desember, jeg leser med stor glede og har planer om lignende struktur neste år ( hmmm, mulig jeg sa det i fjor også...)

    SvarSlett