Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 25. desember 2019

1.juledag

Allerede i julen i fjor oppdaget jeg borddekkingen som ga inspirasjon til hvordan jeg har dekket årets julebord.

Instagramkontoen til Ranveig er fullstappet med nydelige bilder blant annet av borddekkinger. Hennes bord ser du nederst.

Istedenfor å lage en lang lysholder i tre har jeg brukt 23 lave lysestaker (Nautilus). Hun brukte sikkert friske granbarkvister, jeg brukte kunstig. Hun brukte hvite kuler, jeg brukte hvite snøfnugg. Hun brukte linservietter, jeg brukte grønne papirservietter.

I dag var vi tolv til bords. Faktisk fire generasjoner. Og som dere ser har jeg lagt en tynn plast over duken. Det husker jeg at min mormor gjorde i julen over den dyrebare broderte juleduken.

Ingen uhell selv om de to på tre også drakk av stettglass.


 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar