Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 5. desember 2019

19 dager til jula - borddekking

Helt siden jeg så disse bildene på Instagram i fjor har jeg gledet meg til å planlegge min versjon av denne bordpyntingen.

Alle lysene er festet i en smal treplanke. Denne lange lysestaken skaper et virkelig blikkfang på bordet. Jeg hadde lenge tenkt at den skulle kopieres til vårt nesten sju meter lange bord, men jeg skal lage min egen versjon. Det dreier seg tross alt om inspirasjon og ikke kopiering.



 
Jeg skal bruke hvite lys, men er usikker på om det blir hvite eller grønne servietter. Jeg tenke lenge å bruke hvite kuler, men har funnet en annen løsning.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar