Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 12. desember 2019

12 dager til jul - 90 år

Dette har ingenting med jul å gjøre, men feiring av pappas bursdager gjennom årene har alltid vært midt i juleforberedelsene.

I år runder han 90 år. Dagen skal feires sammen med hele familien etter jul. For med fire døtre, ni barnebarn og elleve oldebarn blir vi 36 tilsammen.

Jeg var der i formiddag og tok imot både litt besøk og blomster. Mine foreldre klarer seg bra i hverdagen, med litt hjelp. Fordi mamma nylig brakk armen trenger de mer hjelp en periode.

I ettermiddag hentet jeg to barnebarn på skole og barnehage, og i kveld har jeg kommet halvveis med pepperkakegården. Jeg har faktisk også satt en ny pepperkakedeig som skal ut av huset i morgen.












Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar