Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 30. november 2019

24 dager til jul - nye deiger

Det er fortsatt på vaskerommet at mye skjer. I tillegg til målet om å få vasket alt som har ligget på vent, så er det hele tiden nytt skittentøy. Med stor sannsynligvis er det flere duker og ,er sengetøy nå, enn da jeg hadde små barn. For jeg kan ikke huske at klesvasken tok så mye tid dengang.

Jeg startet dagen med å hente innervinduene i kjelleren og satte de inn. Det er lenge til vi har byttet alle vinduene i huset, så enn så lenge blir innervinduene på de to gjesterommene tatt ut om sommeren.

Og de to deigene som skal brukes i morgen, sandkaker og goro, står klare.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar