Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 3. februar 2019

Mest viljestyrke

Det er ikke så mye futt å spore i kroppen, men med tiden til hjelp er tak og vegger ferdig malt. Jeg krysset fingrene for at rennende nese var det jeg skulle merke i år, for jeg synes at jeg fikk min porsjon i fjor. Men jeg burde nok holdt meg mer i ro i dag. Alternativet til maling ville vært enda flere dager uten vaskemaskin. Det var en lite hyggelig tanke.

Jeg er veldig fornøyd med vinduskarmen. Der sparklet jeg en ganske bred sprekk mellom foringen og listen utenfor. Og taket! - helt hvitt og blankt.

Det er kanskje for tidlig å konkludere etter bare 2 liter, men jeg blir ikke fortrolig med den vannbaserte panelmalingen. Skjoldene jeg så er helt borte.

Det er er smal stripe vegg over skapene. Den burde vært grønn, men da vil det bli enda mer synlig hvor skjevt taket er. Eller spiller ikke det noen rolle?

Ute var det flott i dag. Etter flere dager med snø, vind og tåke var det deilig å se blå himmel selv om det bare var fra trappa.

2 kommentarer :

  1. Noen ganger har man hverken ork eller lyst, men når man først kommer i gang med penselen pleier det å ordne seg. Det blir veldig flott! :-)

    SvarSlett