Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. februar 2019

Klar for nytt rom

Det neste rommet er bortimot tømt og jeg har begynt så smått med å sparkle litt i vinduskarmene.

Jeg kan ikke huske at denne fargen hadde noe navn da jeg den i 2006.

Når vet jeg jo hvordan fargen ser ut og tenker faktisk at navnet passer.

Fargekoden 2005 - Y60R viser at det er en farge med 20% sort og 5 % kulør.  Når det er mer sort/grått enn kulør så gir det en dempet farge. Y60R, som altså beskriver kuløren, sier at dette er en gul farge med 60 % rødt. Det er altså mer rødt enn gult i fargen. Man kan derfor ane et svakt rosaskjær i fargen, men fordi det er mye mer grått enn kulør er blir resultatet som  nevnt dempet og behagelig.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar