Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 2. januar 2019

Nyttårssalg

Man kan kanskje si at jeg er igang med årets juleforberedelser. Nå er nemlig fjorårets julepynt på salg, så jeg har handlet. Både kuler til juletreet og stearinlys.Jeg visste at det ikke var fire like lilla kubbelys i lageret til neste advent. Ikke noe problem å ta med et par pakker røde lys heller. 

Det må jo være lagerplassen som gjør at butikkene ikke kan ta fram lilla og røde lys igjen til høsten, for disse fargene styres jo ikke av trender. Akkurat utseende på julekulene er sikkert veldig 2018, derfor må de ut av butikken nå. Jeg har hengt de på treet og kommer til å bruke de i alle år fremover. Her i huset følger vi ingen interiørmoter.

Gjør butikkene seg en bjørnetjeneste ved at det etter hver sesong er salg? Hvem handler på fullpris når vi vet at om kort tid så er det et stort prisavslag?

2 kommentarer :

  1. Nå til dags er det kanskje like mye et problem med dyre kvadratmeterpriser og små lager, og ikke minst alt som må telles ved årsskiftet. Fint for alle som har is i magen og kan handle på salg. :-) Jeg gjør det samme med julepapir hvert år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har vært innom noen flere butikker og det er ekstremt mye julevarer igjen i hyllene.

      Det er klart at lagerplassen har betydning for mange salg.

      Slett