Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 18. desember 2018

Nesten 5 kilometer


Mens andre har delt bilder med tittelen "It is beginning to look like Christmas" siden slutten av november så er jeg kommet dit nå.

Det er kjøkkenet som i størst grad skifter ham, med gardiner i rødt og grønt, røde stolputer og røde lys. På fredag kommer også alle nissene fram.

Jeg var spent på om de nye stoffblomstene jeg har kjøpt ville bli så ok som jeg håpet. I år bruker jeg ubleka linduker og telyslykter



   


Det er klok av skade jeg starter med en skikkelig rufs  på vaskerommet midt i november. Og jeg forsøker å holde det unna i ukene etter. For det er utrolig mye klesvask. I dag har jeg fylt vaskemaskinen seks ganger. 

De siste ukenes mange gjøremål har gått hardt utover neglene. 

Kvelden ble avsluttet med årets aller siste pepperkakedeig. Den er melkefri og skal leveres i morgen formiddag. 


 

Det er litt artig at det er mulig å gå nesten fem kilometer innendørs. Dette er ingen rekord, jeg har faktisk hatt nesten det dobbelte.

4 kommentarer :

  1. Hei, håper du tar deg tid til å kose deg litt også.

    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en luksus å kunne ta ferie nå nettopp for å ha tid til det jeg holder på med. Vissheten om at lillejulaften så er alt klart er god. Jeg tenker også på det som en luksus å ha stå stort hus at det blir så mange skritt i løpet av en dag.
      Faktisk så nyter jeg de travle forberedelsene.

      Slett
  2. Det er så hyggelig å følge juleforberedelsene dine og se hvordan du sakte men sikkert nærmer deg høytiden.

    SvarSlett
  3. Imponerende gåing innendørs! God jul :)

    SvarSlett