Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 20. november 2018

Nye forberedelser


Av julerelatert har jeg pakket inn årets tre første julegaver. Utover det driver jeg med helt noen andre forberedelser om dagen enn til jul. Så 24 karbonader og 90 miniburgere er klar for fryseren.


At gjestesengene skal brukes til helgen ble også presset som skulle til for å få langt varmetepper i dem.

På planen sto å vaske filleryer, men vaskemaskinen har vært opptatt med andre ting. Nå er iallefall sporene fra høstens selskaper vasket helt bort. Det er en strykejobb foran meg, men jeg kommer til å sette på en film så går det greit.

Så jeg jeg snudd sofaen på gangen i 2.etasje. Selv om den er litt høy foran vinduet, så synes jeg det ble ganske bra. det ser mer velkomment ut.


  





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar