Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 18. november 2018

Å forsere er bra

På dagens liste sto vaske kakebokser og dekke bord. Jeg startet likevel dagen med to store gjærdeiger. Det er akkurat plass til en deig av 2,5 l væske i min eltemaskin. Det blir 64 store rundstykker eller horn. Tebirkes står også på planen senere.

Det er to uker til jeg skal bake de første småkakene, men jeg har likevel vasket kakeboksene. Da kan de settes under benken og bli helt tørre før de skal brukes. En fuktig eller kald kakeboks gjør de sprø småkakene myke.


Det er ikke advent riktig enda, men jeg har likevel dekket bordet med lilla duk og servietter. I skrivende stund mangler det noen glass og servietter.


Vaskemaskinen har dessuten gått for fullt i hele dag.







Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar