Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 3. september 2018

Synlig endring

Rett ut fra låvebrua er det en fantastisk utsikt over jordene og mot skogen. Det jeg var mest opptatt av da jeg sto der er den store forskjellen i hagen fra da vi kom hit. Busker og trær er blitt plantet, og de har vokst til. 












Det fantes ikke panoramafunksjon da jeg tok bildet under i 2005, så jeg har satt sammen tre vanlige bilder. Derfor er det mulig å få et inntrykk av forandringene. Den gangen lå epletrærne og bærbuskene midt i åkeren. Vi har flyttet overgangen mellom hage og åker noen meter utover. Det gir plass til at de trærne vi har plantet kan vokse seg store  Det at dieseltanken er byttet ut med Hortenisa er heller ingen ulempe.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar