Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 6. september 2018

Fortsatt blomstring

Det finnes fortsatt blomster i hagen.

På rosen Sommerwind er det både blomster og knopper. På Hansaland en enslig, men flott blomst. Den siste var lite begeistret for sommeren, og jeg trodde ikke at den ville overlevd. Nå står den med friske grønne blader og blomst.

























Jeg ser at jeg har gjort den samme feilen som i blomsterbøker og i alle slags kataloger generelt - størrelsen på blomstene. Sommerwind har blomster på 5 cm, men Hansaland sine blomster er på 8 cm.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar