Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 1. august 2018

Stråmønstret

Det er veldig sjelden jeg kjøper pynteting til huset, og iallefall at jeg spontant bestemmer meg i butikken. Disse med den nydelige dekoren klarte jeg ikke å gå forbi. Drøye hundrelappen for to små lyslykter går ann. Jeg har kjøkkenservise som heter Ministrå også fra Porsgrund Porselen, og det har noen av elementene fra disse med det ekte stråmønsteret. 

Jeg måtte tenne lys for å sjekke hvordan det ble. Det ble så bra at jeg bør nok ha et par til. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar