Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 30. april 2018

Ny borddekking

Endelig passet det med kombinasjon grønt og blått. Jeg brukte de nyinnkjøpte dukene for første gang midt i juni i fjor. Da valgte jeg syrinfarga servietter og lys, fordi jeg synes ikke det ble sommerlig nok med blått.
























Jeg ville gjerne bruke seks kunstglass mannen hadde fått som gave på jobben sin midt på 1990-tallet. To blå, to grønne og to hvite. Jeg fylte i litt ris slik et jeg kunne bruke de til telys.

Etter å ha testet ut flere løsninger med flere lysestaker så endte jeg opp med de høye fra Glasshytta Union. Som vaser brukte jeg noen små skåler med skrå vegger. Der plasserte jeg helt nedklipte Nellik.

Prikken over i`en er likevel de små glasskulene - kjøpt i en annen glasshytte.

Jeg synes at det er så gøy å bruke ting jeg har på nye måter. Det har blitt et poeng for meg å dekke "nye " bord hver gang vi har gjester. Når jeg ser på bilder så tror jeg faktisk at jeg har fått til det.

1 kommentar :

  1. Det blir fint. Og veldig fint å kunne bruke ting på nye måter, sånn at man slipper å kjøpe noe ekstra man egentlig ikke hadde trengt.

    SvarSlett