Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 16. mars 2018

Mer snø

Det er faktisk helt normalt at det kommer mer snø i mars. Jeg husker store snøfall også i april. Den store forskjellen er temperaturen. 16 minus i dag tidlig bærer ingen bud om en snarlig vår.

Heldigvis kom ikke den store snømengden som var meldt. Vi må samle på det mest positive tross alt.

Frostroser på vinduene er mer et januarfenomen, enn mars, men denne knipset jeg i morges klokka halv åtte.

Nå midt på dagen skinner sola fra neste skyfri himmel. På en liten tur rundt huset for å ta ukas statusbilde, fant jeg en liten bar flekk på veien og jeg fant noen små nye skudd på Alperipshekken. 



Det er nok på låvetaket vi tydeligst ser at solfylte dager tærer på snøen. På sørsiden av huset kan jeg faktisk se at det er betydelig mindre snø enn for ei uke siden. Vi får håpe på masse sol de neste ukene.

4 kommentarer :

  1. Hei Åshild og god helg.
    Merkelig vinter har det vært i år, vi i nord har veldig lite sne,som ligger fra før jul, og vi har hatt blå himmel i snart 3 mnd med sol og iskald vind og kald luft, mens dere i sør har fått masse sne.
    Men i dag, lørdag, ramler det litt dryss av hvitt fra himmelen, og 0 gr, men det er bare noen filler foreløbig, det er meldt litt nedbør og ruskevær i helga her hos oss.
    Over helga er kulda meldt og komme tilbake, og sol og blå himmel ut mars er det meldt, hadde bare kulda kunnet gi seg, for våren er langt unna.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Det ser ut som de fleste i Norge har nok snø nå. Heldigvis har ikke vi noe, men venter på vårvarmen.

    God helg.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlett
  3. Minus 16 er ganske kaldt, men jeg håper sola klarer å gjøre sitt mens den er oppe. Det hadde gjort seg med vår. (",)

    SvarSlett
  4. Ja det er faktisk helt normalt. :-) Ha en god påske

    SvarSlett