Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 2. mars 2018

Den første vårdagen



Ja, det var utrolig nok 1.mars i går. jeg kommer til å følge våren som vanlig. Hver fredag blir det et bilde fra denne retningen.

Det var minus 16 i dag tidlig. Nå da jeg tok bildene er det bare -7, men det er svak vind i tillegg. Så jeg synes det er langt fra behagelig utetemperatur.

Jeg har sett tilbake til 2010, og jeg kan konkludere med at det aldri har vært så mye snø som i år, og det har heller ikke vært så kaldt tidligere år.

Jeg har skrevet mange ganger at våren kan være lunefull, så mye kan skje etter at denne kuldeperioden er over.

Eneste fordelen med snø og kulde er at jeg kan sitte inne med god samvittighet.












2010                                                                            2011


2012                                                                                               2013

 

2014                                                                                       2015
 
2016  bare en uke senere lå det 20 cm snø                          2017

 

1 kommentar :

  1. Det er en annerledes vinter i år, jeg tror dere har mer snø enn rundt mitt hus på samme dato. Null nedbør her på over en måned, og det som lå fra før forvitrer bort.

    SvarSlett