Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 26. september 2017

Stengt for i år

I 2013 ble det laget en skikkelig isolert todelt lem på toppen av loftstrappa. På det tidspunktet var loftet fortsatt en anleggsplass. Det var først i år at vegger og tak ble vasket og rommene fikk møbler. 

Loftsluken har stått åpen hele sommeren, men nå var det tide å lukke igjen for vinteren. Vi merket at det trakk kjølig fra åpningen.

Jeg ville ikke gi mus på besøk et eldorado, så jeg tok ned alt sengetøyet. Først ble den ene lemmen løsnet fra festet og lagt ned, deretter ble det smale feltet løftet på plass og lukket. Det føltes litt vemodig. 

Nå skal vi samle krefter for det som står på lista neste år. Dører (må lage større døråpninger), bestemme hva vi skal gjøre med den lagra panelen som ligger lagret der og vaske tak og vegger enda en gang. Jeg er så fornøyd med det vi rakk i år. 


1 kommentar :

  1. Vemodig, sikkert. Men på den andre sida: Tenk så flott å kunne åpne opp igjen neste år. (",)

    SvarSlett