Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 30. september 2017

På IKEA i september

Jeg har ikke hatt med små barn på IKEA på mange år, om jeg noensinne har, så jeg vet ikke når de artige aktivitetskjermene er kommet opp. Utrolig bra var de uansett. Smart trekk å la de små bygge møbler på skjermen - da sikrer de neste generasjons kunder. En time i Småland med ballbinge oppveide for bilturen på 45 minutter for 4 åringen vi hadde med. 

Jeg har vel skrevet om den tidlige jula før, men tenker også i år at det må være noe fundamentalt galt når jula rulles inn i butikkene før vi har bikket inn i oktober. Må salgsperioden på julesaker være to måneder?


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar