Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 3. april 2017

Også innearbeid

Det tok over 10 år.

I 2006 ble det laget hull i taket i gangen i 2.etasje for den fremtidige trappa til loftet. Hullet i taket ble rent midlertidig tettet med en gipsplate og litt isolasjon.  Som bildet til venstre viser så skulle dette være en svært midlertidig løsning.

I 2010 kom trappa på plass.

Etter nok et par år kom en mer funksjonell loftsluke på plass.

Først nå har jeg malt.

 

Jeg har også malt den smale umalte stripen øverst på panelen. Jeg må nok innse at jeg må ta noe mer enn bare den smale stripa. Ideelt sett burde jeg ha tatt hele gangen, men det er ikke aktuelt. Så jeg får vurdere hvor jeg skal sette strek.

Veldig behagelig er det at fargebytte overhodet ikke er aktuelt.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar