Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 15. mars 2017

Vårtegn: forkjølelse

Jeg krysser fingrene for at den rare vinteren er fullstendig over, og at det fremover bare skal bli mer og mer vårlig på denne siden av huset.

Våren kom med med kraftig forkjølelse, men det er en trøst at både Syrin og Magnolia har store knopper.

Hagen bærer også preg av en hard vinter. På det store syrintreet har det knekt ei grein, og den store Klematisen har falt ned av stativet. Det stativet er rett og slett tre kamjern bundet sammen på toppen. Klematisen vokste så mye i fjor at stativet faktisk ble for kort - det var ikke noen feste for toppen. En løsning må vi vel finne. 



 Og så får vi se om jeg klarer å følge opp resten av vårukene med bilder og en liten statusrappport.

2 kommentarer :

  1. Du får trøste deg med at vinteren nok har vært like rar i alle deler av landet, og at vi i nord har bra mye mer snø på bakken enn det der akkurat nå. (",)

    SvarSlett
  2. Ja, nå venter vi veldig på våren, og kan egentlig ikke vente! Det skal bli så herlig når det grønnes, og knoppene spretter! Jeg ønsker deg riktig god bedring, og gleder meg til å se hagebilder fremover! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett