Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 15. desember 2016

9 dager til julaften

Det er mulig at jeg overdriver betydningen av det, men jeg synes at det er veldig pent med en nypolert kjøkkenvask. I tillegg er det praktisk  - det er mindre som setter seg fast, og den er lettere å vaske.

Når det gjelder julekortene er alt skrevet og kopiert, men det gjenstår litt klipping og liming. Målet er at de skal sendes i morgen.

I dag skal syltene fra runde 2 opp av saltlake. De skal veies og pakkes. I morgen skal de aller fleste leveres. Det er alltid spennende å smake. Er det passe med krydder? Har de ligget passe lenge i saltlake? Det får jeg svar på i kveld.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar