Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 5. desember 2016

19 dager til julaften

Det er snart ikke engang 19 kvelder til julaften. Det ble en lang dag på jobbmøte og innkjøp etterpå. Det var viktig å få slått fast hva nærbutikken hadde av litt mer spesialvarer, da kan jeg legge turen om noen andre butikker i morgen ettermiddag. For onsdag fylles huset med 26 damer.  Bordet mangler bare servietter og blomster, men jeg har ikke funnet noe jeg har vært helt fornøyd med. I morgen er siste sjanse.

Jeg pleier å vente til nærmere jul med å henge opp lys rundt inngangsdøra, men det er så mørkt og trist ute nå at vi ville lyse litt opp for gjestene denne uka. For det stopper ikke med damene på onsdag.

Mye tid brukes derfor til å planlegge innkjøp, selve innkjøpene og andre forberedelser.

Den store porsjonen med pepperkakedeig ble delt i mindre biter og ble hentet i dag tidlig. Skulle ikke forundre meg om en del kolleger har bakt i kveld.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar