Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 29. august 2016

Supert målebeger

Jeg har noen ganger tidligere skrevet om gode redskaper, og nå har jeg funnet et nytt. Eller i allefall en skikkelig fin utforming.

Når jeg er i butikker som selger kjøkkenutstyr så må jeg saumfare hyllene. Det kan jo hende at jeg plutselig oppdager noe veldig bra. Det var egentlig nye slikkepotter som sto på lista. For slikkepotter er en slags ferskvare. Enten blir de stive, sprø eller går i oppløsning.

Men det var et nytt målebeger jeg fant. Kravene jeg har til det er at det skal være rett i formen slik at det står godt på benken, det skal ha gode tall (helst bare dl) og hanken skal ikke være festet på to steder. Begrunnelsen for det siste er da kan målebegrene stables. Jeg kjøpte selvsagt flere, og har sortert ut fra skuffen de jeg var veldig misfornøyd med. Ikke noen ulempe at 5 dl målet er uten hank.

Produsent er Ortexgroup. Jeg var sikker på at jeg ville finne mange forhandlere i Norge, men jeg fant bare Dag`s Marked i Drammen der jeg handlet. Så vis fram bildet eller nettsiden til deres lokale kjøkkenutstyrsbutikk og dere er enig i at denne både var pen og praktisk.


4 kommentarer :

  1. Enig! Dette var kjekke begere. Enig i at det er håpløst med de som ikke kan stables også. Grrr. Bruker du forresten slike slikkepotter som liksom er en silikonsleiv? Jeg har en og den kan brukes til alt! Så suveren, jeg skal ha flere. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har også kjøpt noen slikkepotter i silikon og liker de veldig godt. En slikkepott må være myk.

      Slett
  2. Biltema har samme type. Billig og bra

    SvarSlett