Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 15. juli 2016

LEGO

Plutselig var gullgutten stor nok til å se at det var LEGO i den store kassa på "lekerommet". Her var de fleste av klossene fra et utall av LEGObiler og -hus, som ikke hadde vært satt sammen de siste 17 årene. Jeg nektet å la sønnen selge da han ønsket det, og det er mange unger som har hygget seg med alle klossene. 3 åringen er litt for liten til fribygging, han ville helst ha et ferdig tog han kunne kjøre med.


Jeg har alltid synes at LEGO var stas og hygget meg stort hver gang jeg kunne bygge sammen med sønnen. For det var han som fikk LEGO. Jeg antok at det gjennom årenes løp var blitt borte noen klosser, og jeg visste at det var mulig å kjøpe noen nye her. Fordi jeg hadde spart på alle byggebeskrivelsene så var det lett å sette i gang. Hadde jeg ventet et par år kunne barnebarnet vært med på byggingen selv, men nå holdt jeg på et par ettermiddager på egenhånd. Og bestillingslista over forsvunne klosser er klar og slett ikke så lang som jeg trodde.

Vi hadde faktisk en hele LEGO-kommode, og brukte de små rommene til sorteringen av klosser i farger og typer.


  


Etterhvert dukket det opp både biler og bygninger. Alt skal få stå samlet til han kommer hjem fra ferie, men så må han også lære å bygge selv.

Og toget - må ha nye skinner og ny motor. Så det kommer en pakke fra LEGO ganske snart.

  

  


 

1 kommentar :

  1. Mine foreldre har også tatt vare på vår LEGO fra da vi var små (inkludert tegninger), og henter det stadig fram til små gjester som trenger noe å gjøre mens de er på besøk. Virkelig en tidløs aktivitet. (",)

    SvarSlett