Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 19. juni 2016

Enda mer rosa

Ikke før det ene rosa  bordet var ryddet bort så dekket jeg et nytt. Det er første gang det har vært så mye pioner i hagen at jeg har hatt nok til pynte et helt bord. Dessuten brukte jeg en helt ny serviettbretting som jeg snart kommer til å legge ut bretteveiledning på. Swirl på engelsk må jo bli Virvel.

For en uke siden var det mine kolleger som kom på besøk, sist fredag var noen få av mannens. Kanskje litt feminint til alt ølet vi skulle smake på, men det var faktisk nesten like mange damer som menn rundt bordet.

Jeg samler alle mine borddekkinger HER da er det enkelt å se på og kanskje få nye ideer. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar