Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 9. april 2016

De første kvadratmetrene

Jeg var helt uforberedt på at jeg skulle finne såpass mye gøy mens vi ryddet på gården for 10 år siden. Fram til begynnelsen av april 2006 hadde jeg samlet en del i hyllene i kjelleren, men jeg regnet med at vi ville trenge den plassen til andre ting etterhvert.

Så jeg satte igang på låven for å frigjøre et lite hjørne til de gamle tingene.

Her var det ikke blitt gjort rent noen gang  - så  flere støvsugerposer ble var fulle med støv samlet gjennom 75 års bruk.

Alt som skulle kastes ble kjørt ut, og jeg fylte mange søppelsekker.


Noen gjenstander fikk jeg faktisk på plass alene, selv om de var ganske tunge og uhåndterlige.

Jeg var så stolt da det så sånn ut. Den dagen visste jeg ikke at etterhvert ble hele 2.etasje på låven fylt opp med artige ting. Det finnes ingenting verdifullt sånn i salgsverdi, men fordi alt har vært i bruk her på gården har det stor verdi for oss.








2 kommentarer :

  1. Ooooh der så jeg mye fint og artig! :))

    SvarSlett
  2. Utrolig artig å kunne ta vare på sånne ting dersom man har plass. Vi driver akkurat og rydder loftet hos oss, og da dukker det opp mange ting som rett og slett ikke kan kastes.

    SvarSlett