Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 7. februar 2016

Fastelavnsboller

Nettet har flommet over i dag av fastelavensboller og selvsagt oppskrifter på fastelavensboller.

Jeg baker fastelavnsboller, uten e, av en helt vanlig deig til hveteboller. Rent praktisk lager jeg alltid mine gjærdeiger av størrelse som passer å dele i 16. Da er det enklest å få de like store.

Men krem må det være, og litt melis. Ja litt syltetøy er også godt i. 

Jeg spiser de ikke som en hamburger, og heller ikke med skje. Det enkleste er å legge litt krem på hver halvpart og holde i hånda.

2 kommentarer :

  1. Jeg har lurt på det der med e-en i hele dag. De fleste har skrevet det med e, så da blei jeg litt i stuss. Uansett: Boller er godt, og det blir absolutt mindre gris med en halvdel i slengen. (",)

    SvarSlett
  2. Jeg er også vant med krem på hver halvdel. Mye enklere, dog ikke så delikat for fotografering.

    SvarSlett