Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 3. desember 2015

Nye deiger

Jeg er så glad for at jeg for mange år siden helt bevisst valgte bort alt som man kunne være med på i desember. Jeg forstår ikke hvordan jeg ellers skulle rukket alt jeg vil gjøre. Jeg tenker derfor ofte på de yrkesgruppene som løper mer og fortere i disse ukene før jul, som alle ansatte i butikkene, hoteller og restauranter. Disse har få muligheter for å ta seg litt ekstra fri nå rett før jul. Jeg er imot søndagsåpne butikker generelt og spesielt før jul. Jeg forstår jo heller ikke hvorfor ikke flere bedrifter kan legge sine middager for de ansatte på nyåret. Jeg tror at det garantert ville blitt hyggeligere når både gjester og de som leverer maten har god tid

Her sto to nye kakedeiger på programmet. Sjakkruter som er klar til å skjæres i tynne skiver før steking, og deigen til sandkaker.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar