Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 25. september 2015

Et kjempekupp

Jeg hadde bestemt meg for at det skulle bli nye duker til spisestua i høst og jeg hadde forestilt meg hvor fint det ville bli. Med brune duker.

Det var før jeg visste at brunt er ut. Det har hendt før at jeg har lett etter noe som ikke finnes fordi det ikke er moderne nok.

Ja, det fantes brune duker i noen eksklusive utgaver og priser helt utenfor rekkevidde for meg som må ha minst åtte meter duk.

Utsalget til Solberg Spinneri i Solbergelva ble redningen. Fargen ble ikke brun, men den passer flott til vegger, stoler og maleri. Og den vil danne en fin bakgrunn for den bordpyntingen jeg hadde sett for meg.

Disse dukene må ha ligget lenge på lager for 400 kroner for 18 meter linduk er et kjempekupp.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar