Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 3. mars 2014

Enkelt og billig

Under moppemunnstykket hadde det vært borrelåser . De hadde gått i limingen etter mange års bruk. Og sånn sett var det helt ubrukelig. Spesialbutikken kunne ikke hjelpe meg,

Men det kunne gardinbutikken. Selvklebende borrelår (den halvdelen som er grovest) var akkurat det jeg trengte.
Her festes ny skumgummi til borrelåsen og med moppepapiret på plass var det bare å moppe ivei.

Alternativet til kr 29,90 (og da har jeg borrelås nok til mange års bruk) var en helt ny mopp til kr 456,00. Dessuten måtte jeg kastet den gamle. Så her sparte jeg både penger og miljøet.

2 kommentarer :

  1. Veldig bra, slik skal det gjøres! Liker og tommel opp. ;)

    SvarSlett
  2. Wow, Smart og takk for tips. Jeg tenkte som deg: må jeg virkelig kjøpe ny mopp? He-he, takket være tips fra deg trenger ikke jeg det heller :)

    SvarSlett