Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 6. august 2013

Ekspressjokolade

En fantastisk flott Nespressomaskin kom inn i huset tidligere i sommer. En maskin med innebygd melkesteamer. Kaffen og cappuccinoen er blitt rost opp i skyene.  Særlig det siste ser virkelig lekkert ut, og litt gøy. Så jeg måtte prøve. Men 25 år uten kaffe lot seg ikke kurere på en blunk. Jeg ga ikke opp. Tre ss kakao i koppen -  på med melkesteamer og uten kaffekapsel i maskinen kom det bare varmt vann.

Jeg rørte i koppen mens melken rant. Neste gang skal jeg røre ut kakaoen i litt varmt vann før jeg setter igang melken.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar